Leerstijl en mogelijkheden van uw kind

Heeft uw kind ondersteuning nodig op leergebied, dan kan remedial teaching uitkomst bieden. Uw kind krijgt hulp bij de vakken waar het moeite mee heeft. Daarbij wordt gekeken naar de eigen leerstijl en mogelijkheden van uw kind.

Tijdens een intakegesprek bepalen we samen op welke manier uw kind het beste geholpen kan worden. Mocht het nodig zijn dan wordt er aanvullend diagnostisch onderzoek gedaan. 
Na afstemming met u, uw kind en eventueel de school wordt de aanpak besproken. Bij de behandeling kunnen de Matrixmethode en het Wereldspel voor beelddenken ingezet worden.

Tijdens tussentijdse evaluaties wordt met u en de school bekeken hoe de vorderingen zijn en hoe de behandeling wordt voortgezet. Als onderwijskundige onderstreep ik het belang van samenwerking tussen de school, ouders en externe hulpverleners voor optimale invulling van de ondersteuning. Een goede afstemming tussen alle partijen is in het belang van uw kind. Hierbij wordt rekening gehouden met de mogelijkheden van de leerkracht(en), de schoolsituatie en de mogelijkheden van uw kind.

Voor meer informatie kunt u kijken op www.lbrt.nl

Klanten aan het woord

M.B. Oud-Beijerland

Leerling groep 8

Beste Mischa. Omdat je me altijd zo goed helpt. Ik vind het nooit erg om naar bijles te gaan!

Bram uit Oud-Beijerland

Moeder

Allereerst willen we je graag even zeggen dat we erg blij met je zijn! Bram heeft plezier in de manier dat jij zijn leermoeilijkheden aanpakt en wij vinden het knap dat je zo snel de vinger op de zere plek legt en zo praktisch aan de slag gaat. Heel fijn.

Koen uit Piershil

Moeder van Koen

Beste Mischa, Koen klonk heel enthousiast, dus ik denk dat je de goede snaar bij hem geraakt hebt. Mooi dat jullie samen werken aan de wijze waarop hij zaken aan moet pakken.

Dat legt een goede basis voor toekomstige toetsen.

Succes verder!

Begeleiding & Coaching

Met oog voor de mogelijkheden van uw kind of schoolteam gaan we enthousiast met elkaar aan de slag en gebruik ik mijn ervaring om jullie doel te bereiken.